Online-Wireless: Draadloze toegangsoplossing voor maximale flexibiliteit

De online-wireless oplossingen van Interflex zijn snel geïnstalleerd. De sluitcomponenten zijn draadloos en kunnen gemakkelijk in het toegangscontrolesysteem worden geïntegreerd.

Online-Wireless

Flexibele en veilige online-wireless toegangsoplossingen

Met online-wireless sluitcomponenten beheer je toegangsbevoegdheden flexibel en centraal. Je kunt nieuwe batterijgevoede sluitcomponenten gemakkelijk in je bestaande systeem integreren – zelfs op plaatsen waar geen stroomaansluiting is of waar de bekabeling ingewikkeld is. De nieuwe Opendor productlijn is ook beschikbaar als online-wireless variant. Zo kun je toegangsbeslissingen in realtime beheren. Alle deuren kunnen worden verbonden in een totaal beveiligingsconcept – zonder bekabeling en zonder ingrijpende verbouwingsmaatregelen. Naast een conventioneel RFID-identificatiemedium in LEGIC of MIFARE, kun je je ook met een smartphone identificeren.

online-wireless

Toegangscontrole van de toekomst

Steeds meer bedrijven gebruiken tegenwoordig wireless functionerende toegangscontrolesystemen en vervangen daarmee mechanische sluitsystemen. Want dat heeft een aantal voordelen: Gebouwbeheerders en beveiligingspersoneel hebben meer controle over wie, waar en wanneer toegang heeft. Toegangsrechten worden gemakkelijk en centraal beheerd. Je kunt bevoegdheden eenvoudig toewijzen en blokkeren – met slechts een paar muisklikken. Bij sleutelverlies vermijd je hoge kosten waar je anders het hele sluitsysteem zou moeten vervangen. Uiteindelijk gaat het bij bedrijfsbeveiliging om het beschermen van een gebouw of terrein tegen ongeoorloofde toegang – en wel zo doeltreffend mogelijk.

Deuren openen op afstand

De sloten van de Opendor Air producten maken het op afstand openen van deuren mogelijk. Het receptiepersoneel kan gemakkelijk vanaf de werkplek deuren op afstand openen en zo de toegang van externe personen zoals bezoekers regelen. Deze toegangscontroleoptie kan bijvoorbeeld worden gebruikt in combinatie met intercoms bij secundaire ingangen. Personen zonder toegangsautorisatie melden zich aan bij de receptie via een intercom of telefonisch en dit initieert het proces voor een snelle en kortdurende opening van de deur. Met een beweging van de pols activeert de bezoeker het vergrendelingsonderdeel, dat de deur opent, waardoor er geen fysieke ID nodig is.

Naderingssensoren in de sluitcomponenten detecteren de beweging van de hand en activeren de opening van de deuren binnen een vooraf bepaalde periode wanneer dit vrijgegeven is. De deurcilinders of deurfittingen werken niet constant, maar worden alleen geactiveerd door handbeweging. Dit kortdurende gebruik heeft een lagere energiebehoefte in vergelijking met bezoeken met een fysieke pas. De uitstekende levensduur van de batterij en de energie-efficiëntie van de vergrendelingscomponent blijven ongewijzigd. De verschillende deuropdrachten “tijdelijke openstelling”, “permanente openstelling” en “beëindiging permanente openstelling” zijn beschikbaar voor de medewerker bij de receptie.

Self-Select: Vrije lockerkeuze voor medewerkers of bezoekers

Veel bedrijven hebben een grote behoefte aan lockers en kasten omdat verschillende groepen mensen, zoals medewerkers of bezoekers, hun werk-, dagelijkse kleding of persoonlijke spullen veilig willen opbergen. Opbergkasten zijn echter vaak bezet of niet in voldoende mate aanwezig.

Bij traditionele lockersystemen wordt aan elke persoon een vaste locker toegewezen voor de volledige duur van zijn dienstverband. Met als gevolg dat een locker permanent door een gebruiker wordt geblokkeerd, ook al wordt de opslagruimte niet permanent gebruikt. Door vakantie, ziekteverlof, zakenreizen of het einde van een dienst(verband) zijn er vervolgens talrijke opbergkasten nodig, wat tot hoge aanschaf- en onderhoudskosten leidt. Bovendien brengt het beheren en toewijzen van al deze lockers een grote administratieve rompslomp met zich mee.

Met de nieuwe “Self-Select”-functie in combinatie met het elektronische lockerslot IF-261 kan dit alles nu worden voorkomen. Door de vrije keuze van lockers kunnen medewerkers of bezoekers naar behoefte zelfstandig een gratis locker selecteren en bezetten. Met behulp van een identificatiemiddel (sleutelhanger, kaart, smartphone) kan op de IF-5735 informatie- of tijdregistratieterminal gemakkelijk de lockerstatus, wat betreft beschikbaarheid en boeking, worden opgevraagd. Er is geen extra beheer nodig. Zodra de locker wordt vrijgegeven, is deze weer beschikbaar voor de volgende gebruiker. Bestaande lockersystemen kunnen eenvoudig worden geïntegreerd met andere Interflex producten zoals met de IF-261 kastsloten uit de Opendor air productlijn.

Kortom: Dankzij de vrije keuze van lockers zijn er minder kasten nodig en worden bestaande kasten efficiënt en flexibel gebruikt.

Alle voordelen op een rij:

  • Dynamische locker-/kasttoewijzing naar wens
  • Geen hoge kosten bij verlies van sleutels door RFID-identificatiemiddelen
  • Geen constante administratie of goedkeuringsproces nodig
  • Zelf te beheren lockers vergroot de persoonlijke verantwoordelijkheid
  • Eenvoudige aanpassing van bestaande lockersystemen met behulp van standaarden met het IF-261 kastslot
  • Minder lockers bespaart kosten en ruimte door geoptimaliseerd gebruik
  • Configureerbare openingscycli in de IF-6040, bijvoorbeeld ‘s avonds voor het schoonmaakbedrijf
  • Persoonlijke bezettingsgegevens kunnen worden verborgen in overeenstemming met de AVG dankzij uitgebreide gebruikerscontrole

Heb je nog vragen? Wij helpen je graag!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.